Mengharap Secebis Kasih-Nya

Istiqamah di Atas Manhaj Nabi SAW dan Sahabat r.hum

Aku pun hilang handset...

Terbaca dalam blog Lobai Tampin mengenai kehilangan telefonnya, teringat pulak akan kehilangan kehilangan telefonku hampir sebulan lepas. Tapi bezanya handset dia hilang kerana terjatuh, tetapi handset ku hilang dicuri orang.

Curi,curi,curi dan curi…ape perasaan diaorang ketika mencuri yer..

Yang bestnya, 3,4 hari lepas aku try mesej balik kat no lama ku(0139977386)..tup2 delivered daaa…bukan main terkejut aku dibuatnya. Terus aku menelefon kot2 masuk. Mmg masuk pun,Cuma takde orang angkat.

Petang tu ummu Muawiyah terus menerus menghantar mesej kepada no tersebut. Akhirnya, ‘hantu’ yg mencuri itu me’reply’ jugak..hahaha.lucu betul..siap mintak halal sebab dia nak exam tak lama lagi. Yg menyedihkan handset yg dibeli 2minggu sebelum kejadian telah dijual utk ‘hantu’ tersebut membayar hutang kawannya.untuk pengetahuan,kehilangan handset tersebut berlaku hari ‘belarok’ pengantin lelaki ke rumah pengantin perempuan hari tu.

Masalahnya, waktu belarok tu hanya saudara2 yg terdekat dijemput sebelum kenduri bermula. Aku tinggal handset dalam bilik pengantin sebelum solat jumaat dan bila balik solat,handset dah hilang. Boleh agak kan laki ke permpuan yg panjang tangan tu..

Pengajarannya: berhati2 dgn barangan berharga ketika hari keramaian begitu,ramai yg ambil kesempatan buat-buat sibuk nak menolong..

0 comments: