Mengharap Secebis Kasih-Nya

Istiqamah di Atas Manhaj Nabi SAW dan Sahabat r.hum

Siapa Pembunuh Saidina Hussein?






Adakah kita nak biarkan mereka memperbodohkan kita sahaja?

6 comments:

Lays Asadi berkata...

Assalamualaikum

Saya tidak mengerti langsung apa ingin dikatakan wahabi, apakah kalian ingin menafikan Yazid memberi arahan pembunuhan al-Husain?

abu muawiyah berkata...

tektik biasa yg digunakan syi'i bilamana dah tersepit dgn mengatakan sesorang itu sbg Wahabi..

maulana asri tak pernah bljar di arab saudi pn..semua jalur pengajiannya di Deoband,India sana.

tp kebenaran perlu ditegakkan..
SYIAH pembunuh saidina Hussein!!

Lays Asadi berkata...

Akhi! saya pun membaca juga. Telah terang kebenaran bahawa Yazid telah memberi arahan membunuh saidina Husain. Kebanyakan ulama Sunni melaknat Yazid, apa jawaban anda? Anda tak dapat berselindung dengan nama Sunni. Sesungguhnya ulama Sunni melaknat Yazid kerana beliau yang membunuh Husain.

Lays Asadi berkata...

assalamualaikum sahabatku, anda belum menjawab pertanyaanku, mengapa ulama Ahlusunnah melaknat Yazid? Anda memutarbelitkan fakta, ketahuilah tidak ada untungnya menjadi haiwan tunggangan hawa nafsu sendiri, biar saya bawakan kata2 imam Jalaludin Sayuthi: لعن الله قاتله وابن زياد معه ويزيد أيضاً - Tarikh al-Khulafa, jilid 1 halaman 84 (Maktabah al-Syamilah); “Allah melaknat pembunuhnya (pembunuh Husain) dan Ibnu Ziyad dan Yazid”

Antara kesilapan yang paling fatal golongan Wahabi ialah menafikan Yazid pembunuh saidina Husain. Terserahlah jika anda masih ego dengan pegangan yg sesat itu, sila jawab di hadapan Allah kelak, tapi jikalau anda ikhlas inginkan fakta2 seperti ini, saya sebagai sahabat siap mengirimkannya supaya anda dapat menegakkan kebenaran...

abu muawiyah berkata...

Pengakuan Syiah pembunuh-pembunuh Sayyidina Husain ini diabadikan oleh ulama-ulama Syiah yang merupakan tunggak dalam agama mereka seperti Baaqir Majlisi, Nurullah Syustri dan lain-lain di dalam buku mereka masing-masing. Baaqir Majlisi menulis :



"Sekumpulan orang-orang Kufah terkejut oleh satu suara ghaib. Maka berkatalah mereka, " Demi Tuhan! Apa yang telah kita lakukan ini tak pernah dilakukan oleh orang lain. Kita telah membunuh "Ketua Pemuda Ahli Syurga" kerana Ibn Ziad anak haram itu. Di sini mereka mengadakan janji setia di antara sesama mereka untuk memberontak terhadap Ibn Ziad tetapi tidak berguna apa-apa". (Jilaau Al'Uyun, m.s. 430)


sila diskas dgn tuan punya blog ini:
http://abunaaielah.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

Nakedcelebs [url=http://celebritynude.46.forumer.com/viewtopic.php?f=2&t=2&p=2#p2] naked pictures[/url] Naked