Mengharap Secebis Kasih-Nya

Istiqamah di Atas Manhaj Nabi SAW dan Sahabat r.hum

[Komen Ulama'] Pembunuhan Usamah Laden




أما ألأمر الثاني فهو الخبر الذي بلغنا اليوم وقد أحزنني وأحزن كل مسلم غيور ألا وهو وفاة الشيخ أسامة بن لادن رحمه الله تعالى وأسأل الله عز وجل أن يتقبله من الشهداء.

Perkara yang kedua ialah mengenai berita yang telah sampai kepada kita pada hari ini, berita yang menyedihkan aku dan semua muslim yang taat iaitu tentang kewafatan Syeikh Usamah Bin Laden rhm. Aku doakan semoga Allah SWT menerima beliau daripada kalangan para syuhada’

هذا الرجل الذي قضى حياته يحارب الكفار والمشركين وترك حياة رفاهية وحياة الغنى واختار لنفسه طريق الجهاد إلى الله تبارك وتعالى وكأنه كان يشتاق إلى الشهادة بعدما وصل إلى هذه السن

Lelaki ini (Usamah) telah menghabiskan hidupnya memerangi para kuffar dan musyrikin. Beliau telah meninggalkan kehidupan yang mewah dan kekayaan hidup. Beliau telah memilih jalan jihad kepada Allah SWT untuk diri beliau. Dan seolah-olah beliau sangat rindu untuk mendapat syahid setelah dia sampai ke usia ini.

والكفار يتعقبونهم أكثر من عشرين سنة يحولون قتله والله عز وجل يحفظه أو يحاولون أسره وأخيرا نال ما يتمنى نال الشهادة كما حدثنا بعض الناس أنه خارج من صلاة الفجر فأصابته قذائف العدو قذائف الكفار أصابت الشيخ أسامة بن لادن رحمه الله تعالى وهو خارج لصلاة الفجر

Golongan kuffar telah menjejaki mereka lebih dari 20 tahun dan mereka ditugaskan untuk membunuhnya atau cuba menangkapnya- Allah SWT telah melindungi beliau.

Dan akhirnya beliau telah mendapat apa yang beliau cita-citakan, iaitu mendapat syahid sebagaiman yang telah diceritakan kepada kami oleh sebahagian orang bahawasanya beliau telah keluar untuk solat subuh, maka beliau dibedil dengan bom musuh dan kuffar yang kena pada Syeikh Usamah Bin Laden rhm yang pada ketika itu keluar untuk solat subuh.

. وقد روى مسلم في صحيحه أنّ النبي صلى الله عليه وسلم قال "من صلى الفجر فهو في ذمة الله حتى يمسي". فأكرمه الله بالشهادة وأكرمه الله بالموت وهو في ذمته سبحانه وتعالى، فهنيئا له الشهادة ثم هنيئا له الشهادة ثم هنيئا له الشهادة .

Imam Muslim telah meriwayatkan dalam kitab sahihnya bahawa Nabi SAW pernah bersabda: “Sesiapa yang solat subuh, maka dia telah berada dalam lindungan Allah SWT sehingga petang”. Semoga Allah SWT memuliakan beliau dengan syahid dan semoga Allah SWT memuliakan beliau dengan kematian ketika beliau berada dalam lindunganNYA.

Maka berbahagialah beliau dengan (mati) syahid, berbahagialah beliau dengan (mati) syahid, berbahagialah beliau dengan (mati) syahid!

وأقول لكم أيها الأحباب، إن الأمة الإسلامية ولادة، تلد العلماء وتلد المجاهدين وتلد المتصدقين وتلد الفقهاء وتلد الشجعان الأبطال الأمة الإسلامية فيها خير كثير إلى يوم القيامة

Aku katakan pada kalian, sesungguhnya ummat Islam ummat yang subur (iaitu melahirkan ramai anak-pent). Ummat yang melahirkan Ulama, melahirkan para mujahidin, melahirkan para pemurah, melahirkan para fuqaha’ dan melahirkan para pejuang yang berani. Banyak kebaikan daripadanya sehingga hari kiamat.


Terjemahan bebas: Abu Syifaa'

video asal: http://www.youtube.com/watch?v=56KomydBCpQ&feature=player_embedded


0 comments: